Het valt niet te ontkennen wat de betekenis van zoekmachine-optimalisatie (SEO) voor zakelijk succes betekent. Organische zoekresultaten blijven de belangrijkste bron van websiteverkeer in alle sectoren.
Terwijl het investeren van geld op SEO ongetwijfeld een slimme zet is, zul je alleen de beloningen van die investering plukken als je SEO beoefent. Hoe kun je er zeker van zijn dat je het goed doet?
Metrics zijn het antwoord. Het succes van het succes van uw SEO-initiatieven vertelt je waar je in de fout gaat, zodat je optimalisatie-inspanningen kunt aanpassen indien nodig.
Google heeft meer dan 200 rankingsfactoren die meetellen. Uitzoeken welke ranking factoren meespelen kan taaie materie zijn. Dwelling time is één maatregel die je moet analyseren bij het onderzoeken van SEO-statistieken. Het is de bedoeling dat je je publiek weet te boeien.
Wat is er dwelling time?
Dwelling time is de hoeveelheid tijd die voorbijgaat vanaf het moment dat een gebruiker klikt op een zoekresultaat tot het moment dat ze terugkeren naar de resultaten van de zoekmachine-resultaten (SERPS). Het is een meting van de verblijftijd van een gebruiker, hoeveel tijd blijven ze op een pagina, beginnend en eindigen met de SERPS. Dit laatste punt maakt dwell time uniek.
Stel dat je zoekt naar Italiaanse restaurants Amsterdam. Je klikt op het eerste organische (geen advertentie) zoekresultaat dat je krijgt. Je bekijkt de webpagina van het restaurant dat opkomt, je bekijkt het menu en besluit dat je wilt blijven. Vervolgens keer je drie minuten en 10 seconden later terug naar de SERPS. Dat is de dwell time voor de pagina die je net hebt bezocht.
Dwell time versus bounce percentage
Het is cruciaal om te onderscheid te maken tussen tijd op een pagina en bounce percentage bij het bespreken van de dwell time. Hier is een eenvoudige uitsplitsing.
Dwell Time, de belangrijkste differentiator is dat het altijd begint en stopt met de SERPS.
Tijd op pagina verwijst naar de hoeveelheid tijd die een gebruiker doorbrengt op een pagina voordat ze elders navigeren.. Ze kunnen naar een andere pagina op jouw website gaan, naar een externe link in jouw inhoud of zelfs naar de SERPS. Tijd op pagina wordt berekend op basis van twee klikken, de klik die de gebruiker naar de betreffende webpagina brengt en de klik die de gebruiker van die pagina weg haalt.
Bounce percentage is als een bezoeker slechts één pagina van jouw website en inhoud bezoekt, dan wordt dit een sessie met één pagina genoemd. Het bounce percentage bestaat uit een percentage van een website van single-paginasessies. Het bounce percentage kan het gevolg zijn van een persoon die teruggaat naar de SERP’s of de pagina sluit. Of ze een seconde of een uur op de pagina doorbrengen, het zal nog steeds in aanmerking komen als één bounce.
Je moet dus over een goede linkbuilding strategie beschikken om te weten hoe je mensen aantrekt naar jouw site en ze vervolgens weet vast te houden met goede en boeiende inhoud. Dat is een eerste vereiste om te klimmen in de zoekmachines.
Recent Comments